Op de helft, maar toch ook aan het einde - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu Op de helft, maar toch ook aan het einde - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu

Op de helft, maar toch ook aan het einde

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 November 2015 | Nederland, Heerde

Goede avond allemaal,
Er zijn inmiddels al weer twee weken voorbij gegaan en dus werd het wel weer eens tijd om een blog te schrijven. De druk gaat steeds meer oplopen en de tijd lijkt nog meer gevuld te zijn met allerlei dingen. Soms vraag ik me echt af waar de tijd blijft. Inmiddels zijn we bijna op de helft van de hele DTS en bijna op het eind van de lesfase. Dit betekend het afronden van bepaalde dingen en het voorbereiden op de outreach.
Outreach, ja wat zal ik daar eens over zeggen… Er zijn drie locaties: Indonesië, Jordanië met Egypte en Griekenland. En ik ga naaaaaaar….. GRIEKENLAND!!! Het is een zendingsreis met als hoofddoel: mensen over Jezus vertellen. Dit willen we doen door o.a. praktische hulp te geven aan de vele vluchtelingen: uitdelen van eten, drinken, kleding, dekens, etc. Verder richten we ons ook op de Griekse bevolking door straatevangelisatie, kinderwerk, preken en getuigenissen vertellen. Ik ben super benieuwd naar hoe het gaat zijn om in een ander land over Hem te vertellen en hoe het gaat in het team. Voordat we gaan (10 dec) is er een uitzegeningsdienst op 6 december om 15:00 uur. U/Jij bent van harte uitgenodigd. Laat mij het dan wel even weten in een appje, smsje of mailtje.

Als we in het buitenland zijn, is het mogelijk post te sturen. Halverwege de outreach komt er iemand van Heidebeek ons team bezoeken en neemt dan de post mee die gestuurd is naar Heidebeek. Dus als u/jij het leuk vind om een berichtje te sturen terwijl ik in Griekenland zit, kan dat zeker. JmeO Heidebeek, t.a.v. Esther van der Heiden team Griekenland, Mussenkampseweg 32, 8181 PK Heerde.

Nog even kort wat over de lesfase. Week 7 stond in het teken van de Heilige Geest: Wie is Hij, wat doet Hij, waar is Hij, wat is het verschil tussen het ontvangen van de Heilige Geest en vervult worden met de Heilige Geest, gedoopt worden in de Geest is dat mogelijk en wat zijn de vrucht en de gave van de Geest? Het was een hele leerzame week waarin we ook heel praktisch aan de slag zijn gegaan met de gave van de Geest. We gingen bidden voor genezing, bidden voor woorden van kennis en bidden in tongen. Vanuit de kerk heb ik nooit heel veel over de Geest gehoord en dus waren sommige dingen nieuw, maar dat maakte het ook juist heel leerzaam. Het was ook super gaaf om te zien hoe de Geest iedereen aanraakte en door iedereen heen werkte.

De achtste week was meer een theoretische week. De eerste twee dagen stonden in het teken van de Bijbel. Ondanks dat de Bijbel uit vele verschillende boeken bestaat, zit er wel een verhaallijn in; Gods plan met de wereld. We kregen een overzicht van Genesis tot Koningen en hoe God zichzelf daarin liet zien aan zijn volk. Wat er voor mij echt uitsprong, was het geduld dat Hij heeft met Zijn volk. Na dit overzicht hebben we een manier van Bijbelstudie uitgelegd gekregen waarmee we ook aan de slag zijn gegaan; observeren, interpreteren en toepassen. Het was bijzonder wat je allemaal uit een hoofdstuk kan halen als je er dieper induikt. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik nog meer in de Bijbel wil lezen en deze ook kritischer bekijk. Op vrijdag zijn we begonnen met de Kairos cursus. Dit is een cursus waarin we gaan kijken naar wat Gods hart is voor de wereld en wat Zijn plan is. Ik heb zelf nog niet echt een heel helder beeld van wat deze cursus mij gaat brengen dus dat heeft u/jij nog van mij tegoed. Cliffhanger :-D

Ik wens u allen nog een fijne zondagavond en een hele fijne en toffe week!!!

  • 22 November 2015 - 20:25

    Bas Hensen:

    Hoi Ester,

    Zojuist je verslag gelezen. Ik heb echt diepe bewondering voor je, dat je het zo oppakt.
    We hopen je ook in de toekomst te blijven volgen en bidden je Gods hulp en bescherming toe, dat Hij je mag blijven inspireren en Zijn Geest met en om je heen zal zijn en blijven.
    Een hartelijke groet en Gods zegen toegewenst.

    Ingie en Bas Hensen.

  • 24 November 2015 - 21:19

    Jannie:

    Lieve Esther

    Wat leer jij toch een hoop in korte tijd, ik zelf ben al behoorlijk lang met de bijbel bezig en
    weet best al veel van wat jij nu in je verslag schrijft, maar daar was ik toch wat langer mee bezig.
    Nou ben jij wel in die in de mooie omstandigheid dat je haast, dag en nacht met het woord van
    God bezig mag zijn, geweldig lijkt mij dat om zo te ervaren. Ik hoop en bid voor je, dat je als je
    eenmaal in Griekenland bent vervult met de Heilige Geest mag zijn, zodat er vele harten geraakt
    mogen worden, en je mag zaaien, en laten zien wat Jezus met je doet. Naaste liefde, zachtmoedigheid
    omzien naar elkaar, vruchten van de Geest. Een stukje paradijs op aarde, van wat er komen gaat
    als Jezus terug komt.

    Wij hopen op 6 dec. erbij te zijn.

    Liefs van ons Jannie



  • 25 November 2015 - 10:39

    Tante Pien:

    Wat gaat de tijd inderdaad snel, niet te geloven dat je bijna weg gaat.
    Hopelijk tot 6 December!

  • 25 November 2015 - 16:43

    Ronald En Martine:

    Ha zus,
    Spannend hoor dat je straks weg gaat!! Wel super gaaf dat je dit gaat doen.
    Ben benieuwd!
    Waarschijnlijk zijn wij erbij 6 December maar dit laten we je nog weten.
    MUTS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9982

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 11 December 2015

Op weg

Landen bezocht: