Week 3: Faithdays - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu Week 3: Faithdays - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu

Week 3: Faithdays

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Januari 2016 | Griekenland, Thessaloniki

Een heel fijn, gezond, gezellig en liefdevol 2016. Mag God bless you out of your socks!

Het is grappig om te merken dat nu ik hier ben, ik de feestdagen eigenlijk niet helemaal mee krijg. Nu zie ik pas wat voor invloed traditie heeft op feestdagen. Afgelopen nacht ook; het is dat we de datum zien veranderen, maar ik heb helemaal niet het gevoel gehad van oud en nieuw. Ondanks dat was het wel gezellig. We zijn naar de kerk gegaan waar ze eerst met elkaar aten, dat is typisch Grieks, wij het drama mochten doen, de tieners uit de kerk ook een toneelstuk deden, een quiz gespeeld werd en tijdens de worship werd er afgeteld. Een hoop gezelligheid dus.

Terug naar de eerste paar dagen van de week waarin we onze faithexperience hadden. In deze dagen zijn wij als team, zonder staff, er opuit getrokken vertrouwend op Gods leiding en dat Hij zou voorzien in alleswat we nodig hadden (eten, drinken, slaapplaats, de juiste mensen om mee te praten en wat over God te delen). Voordat we weggingen zijn we Godgaan vragen wat we mee mochten nemen, waar we heen mochten, hoeveel geld we mee mochten nemen en wie de dagleider zou worden. De dagleider had het laatste woord en kon de knopen doorhakken als dat nodig was. God sprak. We mochten €20,- meenemen om uit te geven aan anderen,we mochten het dus niet zelf houden. Toen we gingen bidden voor de plek kwamen de volgende dingen uit het gebed: witte toren, boot, wit huis, een vrouw komt op jullie af. Nadat we het gebed afgerond hadden en onze tas hadden ingepakt, zijn we opweg gegaan naar de witte toren die we wel wisten te staan. Daar aangekomen zagen we een boot in het water liggen. Na een tijdje in de zon te hebben gezeten, zijn er een paar muziek gaan maken en ik ben met Eline gaan praten met mensen. Eerst met een priester van de orthodoxe kerk. Het was een super gaaf gesprek. Later toen we weer terug waren bij de rest van de groep, vertelde David dat er een vrouw naar hem toegekomen was. Als deze dingen hadden we van tevoren gehoord vanGod en werden nu dus ook werkelijkheid! Als ik wil kan ik een heel boek schrijven gevuld met wat we deze 3 dagen hebben meegemaakt, maar dat zal ik jullie besparen. Maar het was zo bijzonder om te horen dat God sprak en om te zien dat dit later als een soort puzzel weer inelkaar viel.
Nog iets wat ik wil vertellen over deze dagen: op een gegeven moment was het half 6 en we hadden net een banaan op (en hadden nog 5 sinaasappels en 5 tomaten in een tasje) die iemand voor ons gekocht had. We liepen wat rond en kwamen langs een fastfoodketen. Iemand zei voor de grap: zullen we hier wat eten vragen? Jeremy ging gelijk naar binnen met Eline achter zich aan en kwam naar buiten met het verhaal dat we naar binnen moesten komen. We kregen een cheeseburger, friet en een groot glas cola gratis! Dit was echt heel bijzonder. We waren eigenlijk al super blij met het fruit dat we hadden gehad, maar God voorzag in nog meer dan we gedacht hadden. Het waren echt hele toffe dagen die ook heel intensief waren en soms een grote zoektocht van wat God nu precies bedoelde, maar ik kijk er met veel plezier op terug. Ik heb God echt heel duidelijk aan het werk gezien. Hij is trouw!

Ik zou bijna willen eindigen met Amen, maar ik zal afsluiten met te zeggen dat ik jullie mis en dat ik uit zie naar het moment dat ik jullie al mijn verhalen live kan vertellen. Maar ik geniet hier met volle teugen, dus jullie zullen het echt nog even moeten doen met mijn blogs. Fijn weekend en tot over een maand of 2!

  • 01 Januari 2016 - 11:16

    Maartje Izelaar:

    Lieve Esther,
    We wnsen jou en je team een gezegend 2016.
    Lieve groet Jan en Maartje

  • 01 Januari 2016 - 12:42

    Ingie En Bas Hensen:

    Goede middag Esther,

    Wij wensen jou Gods zegen voor het nieuwe jaar. Ook je teamgenoten bidden we Gods zegen toe.
    Het is elke keer een verrassing als we een verslag van je krijgen. We zien er echt naar uit en nu in korte tijd zelfs twee. We lezen ze met aandacht en lezen ze ook nog wel eens over.
    Hartelijk dank daarvoor.
    Alle goeds gewenst en tot het volgende verslag.

    Ingie en Bas Hensen.










  • 01 Januari 2016 - 20:30

    Ria En Rinus:

    Hoi esther!!
    vanuit goudswaard willen we je een voorspoedig 2016 wensen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt maar we missen je hier toch ook wel hoor.
    Ik hoop eigenlijk stiekem dat wat je nu allemaal hebt geleerd in piershil in praktijk mag brengen
    We wachten af he! Groetjes van ons hoor.

  • 02 Januari 2016 - 10:09

    Mary:

    Lieve Esther,

    We wensen jou en het hele team Gods zegen en wijsheid toe.
    Mooi om je verslagen elke keer weet te lezen en heel bijzonder te lezen hoe God voorziet!

    Lieve groetjes van Ron en Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Esther

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 9922

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 11 December 2015

Op weg

Landen bezocht: