In Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu In Thessaloniki - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu

In Thessaloniki

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 December 2015 | Griekenland, Thessaloniki

Goedemorgen allemaal,

Hier een berichtje vanuit Thessaloniki! Jaaa we zijn goed aangekomen! Gisteren zijn we rond 11:00 uur vertrokken naar het vliegveld van Düsseldorf. Daar aangekomen bleek onze vlucht niet op de informatieborden te staan! Wat blijkt?! Staan we op het verkeerde vliegveld! We moesten naar een vliegveld in Weeze wat ongeveer drie kwartier verderop lag. Gelukkig was Wieger, onze chauffeur, blijven wachten om te kijken of we wel echt weg waren. Hij kon ons dus mooi meenemen naar het andere vliegveld.

Daar zijn we, na gefouilleerd te zijn, het vliegtuig in gestapt. Mijn eerste vlucht! Spannend! Het opstijgen en het landen gaf wel een raar gevoel in mijn hoofd, maar uiteindelijk in de lucht was geweldig! Ik zag de wereld steeds kleiner worden en het leek wel alsof we bijna niet vooruit kwamen. Na een tijdje vlogen we over bergen met besneeuwde toppen die super mooi belicht werden door de ondergaande zon. De kleuren aan de horizon waren prachtig perfect. Ik heb echt als een kind dat met de knieën op de stoel voor het raampje zitten kijken. Vol verwondering kijkend naar de wereld die zo prachtig gemaakt is door God. Dit kan voor mij echt niet uit een knal zijn ontstaan. We zijn om half 8 (plaatselijke tijd) geland: hier is het een uur later. Bij de bagageband hadden we een klein probleempje: de soundbox kwam niet voorbij! Vandaag bleek dat hij nog in Weeze stond. Morgen zou hij via Londen naar Thessaloniki gevlogen worden dus dan is de bagage weer helemaal compleet.

Gisternacht hebben we een goede nacht gehad en gistermorgenzijn we met z'n alle er opuit getrokken om boodschappen te doen. Na de brunch en een hele grote schoonmaak in de wc's van het gasthuis waar de meiden slapen, zijn wij (de studenten) op onderzoek gegaan in Thessaloniki waar we ook de zee hebben gezien. Hele leuke foto's gemaakt terwijl de staf in een bespreking zat over wat we de komende tijd gaan doen.

Hoe dan ook, het gaat hier een toffe tijd worden!

• 12 December 2015 - 08:30

Corina Heistek:

Hoi Esther, veel plezier en succes en een mooie tijd in Griekenland. X

• 13 December 2015 - 16:24

Jac En Joke Van Vliet:

Allereerst oprecht gecondoleerd met het verlies van je oma. Fijn dat alles zo goed gaat, een hele fijne, vruchtbare tijd in Griekenland!

• 13 December 2015 - 20:31

Ome Jan:

Hoi Esther
    Wat leuk dat je zo hebt genoten van de vlucht.
    Mooi hè, om alles eens van de bovenkant te kunnen zien.
    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Heel veel plezier en een goed verblijf daar gewenst.
    Tot de volgende keer.
    Jan

• 14 December 2015 - 09:21

Tante Pien:

Wat een belevenis toch weer en wat een humor dat je op het verkeerde vliegveld stond, ik zie het voor me,
    helemaal verbaasd dat jullie vlucht er niet op stond haha.
    Succes en veel plezier verder!