Week 8: Kairos cursus - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu Week 8: Kairos cursus - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu

Week 8: Kairos cursus

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 November 2015 | Nederland, Heerde

Goede avond allemaal,

Hier even een hele kleine update over een hele grote, volle informatieve week. De week waarin we een cursus hebben gehad, namelijk de Kairos cursus. Het is een cursus die gericht is op het ontdekken van Gods plan met de wereld. Het is een heel gevarieerd programma met veel verschillende onderdelen: les, voorbede voor een bevolkingsgroep, worship, drama, filmpjes en smallgroups. Na een les moesten we een hoofdstuk lezen wat vaak minimaal 2 uur in beslag nam en daarna moesten we vragen maken. Ondertussen gingen onze werktaken gewoon door dus gebeurde het wel datik met mijn boekje op de strijkplank en een stoel ervoor zat en dat mijn kamergenoot bovenop de wasmachine haar huiswerk zat te maken. Het zal er vast heel geinig uit hebben gezien. De cursus heeft laten zien dat God een Grote Opdracht bij ons neerlegt (Mattheüs 28:18-19 ga en maak alle volken tot mijn leerlingen en doop ze in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest en leer ze alles wat Ik jullie geleerd heb). Het is aan ons hoe we op die opdracht reageren. Durf ik God de touwtjes van mijn leven in Zijn handen te leggen? Durf ik te gaan als God mij roept? En durf ik dan mensen aan te spreken, ze over God te vertellen en ze discipelen te maken? Vragen die tijdens deze cursus naar boven kwamen en waar ik nog geen antwoord op heb, maar wat wel goed is om overna te denken. Het was een hele intensieve week, maar wel een hele goede week waarin ik super veel geleerdheb en waarin God duidelijk aan het werk was.

En nu nog maar 10 dagen te gaan voordat ik naar Griekenland ga! De voorbereidingen zijn in volle gang en de lessen gaan ook nog gewoon door dus we hebben weer een volle week, maar het is het allemaal waard. Zondag a.s. is de uitzegeningsdienst in Heerde, wees welkom om 15:00 uur begint het. Als ik jullie dan niet zie, tot over 3 maanden of anders tot de volgende blog, waarschijnlijk dan vanuit Griekenland!!!

Greets Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 9920

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 11 December 2015

Op weg

Landen bezocht: