Week 6: relaties en vergeving - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu Week 6: relaties en vergeving - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu

Week 6: relaties en vergeving

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 November 2015 | Nederland, Heerde

Na een drukke, vermoeiende maar zeker hele gave week in Amsterdam te hebben gehad, hadden we op zaterdag een nationale YWAM day. Een dag waarop alle vestigingen van Jeugd met een Opdracht (JmeO) bij elkaar kwamen op Heidebeek. Ook dit was een slopende dag en heel eerlijk gezegd had het voor mij niet gehoeven. Het enige wat ik leuk vond was de voetbalwedstrijd tussen FC Heidebeek en FC Amsterdam. Het was erg leuk om ze aan te moedigen en vooral om ze te zien winnen met 4-1!

Zondag en maandag waren we gelukkig vrij zodat we een beetje bij konden tanken. Al moesten we op maandag wel gewoon de was doen, wat ik wel lekker vond. Lekker opruimen en mensen blij maken met schone was. Daar word ik wel vrolijk van.

De lessen begonnen dus op dinsdag met als thema van deze week Relaties. God heeft ons gemaakt om diepgaande, intieme en vervullende relaties aan te gaan; met Hem en met de mensen om ons heen. En wanneer we het diepste van ons hart kunnen delen met God en anderen, kunnen we het leven ten volste leven. Er zijn verschillende soorten relaties zoals vriendschap, familie en romantische relaties. Deze week hebben we gekeken hoe de wereld kijkt naar deze relaties en hoe God deze relaties bedoeld heeft.

En ik geloof dat God relaties heel anders gemaakt heeft dan dat er nu mee omgegaan wordt. Er is veel gebrokenheid in relaties waardoor veel mensen met pijn en verdriet rondlopen. En ik heb deze week mogen ervaren dat God hierin betrokken wil worden. God wil deze pijn en het verdriet wegnemen, maar dan moeten wij ook wel bereid zijn om het bij God te brengen en het bij Hem te laten. Hoe dat moet? Vergeven van de mensen die ons pijn gedaan hebben. Daar was deze week ook tijd voor. We moesten op een papiertje schrijven waarvoor wij vergeving moesten vragen aan God en welke mensen wij moesten vergeven. Daarbij moesten we aan God vragen wie we dan moesten vergeven en waarom. En God was op een gegeven moment heel duidelijk naar mij; Hij bracht mij een persoon in gedachten waar ik nog nooit eerder aan gedacht had, maar die veel (negatieve) invloed in mijn leven heeft. Op dat moment was ik zo boos op God dat Hij mij deze persoon in mijn gedachten bracht, want die kon ik echt niet vergeven. Ik heb er heel hard om gehuild. En met dat ik deze emoties voelde en dus boos was op God, wist ik dat Hij mij vast bleef houden. Achteraf had ik hoofdpijn van het huilen

  • 12 November 2015 - 19:27

    Jac En Joke Van Vliet:

    Wat leer je hier enorm veel van!

    Groetjes

  • 17 November 2015 - 19:23

    Hannie:

    Hoi Esther,

    Dat was heavy zeg, maar vanuit de praktijk ondervonden, geeft echte vergeving rust.
    God zal jouw dat schenken. liefs Hannie

  • 25 November 2015 - 16:41

    Ronald En Martine:

    Wauw zeg! Goed bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9918

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 11 December 2015

Op weg

Landen bezocht: