Week vier!!! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu Week vier!!! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Esther Heiden - WaarBenJij.nu

Week vier!!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Oktober 2015 | Nederland, Heerde

Ojeh!!! Al weer een maand voorbij en ik geniet met volle teugen van alles wat ik leer, de mensen om mij heen, de omgeving en de natuur. We hebben het hier (met klasgenoten) vaak over dat het super lastig is om uit te leggen wat we doen en hoe het is om een DTS te volgen. Er zijn eigenlijk geen woorden die kunnen uitdrukken hoe het hier is en wat er allemaal in mij omgaat. Eigenlijk moet iedereen zelf een DTS gaan volgen en dit ervaren. In elke dag zitten wel lessen om te leren of hoor je nieuwe dingen die je aan het denken zetten. Ik leer veel over wie ik ben, hoe anderen naar mij kijken en bovenal hoe God naar mij kijkt. En het blijkt dat mijn beeld over hoe God naar mij kijkt heel anders is dan dat er in de Bijbel staat. Dat heb ik mogen leren in de laatste drie dagen van deze week waarin we het hadden over identiteit. Deze week was namelijk opgesplitst in twee delen: Vreze des Heere en Identiteit. En vreze betekend niet dat je bang moet zijn voor God, maar wel respect moet hebben voor Hem, Zijn naam en Zijn schepping (natuur, mensen, etc).

Niet alleen in de lessen leer ik veel. Ook door het 'gewoon' samenleven met iedereen op Licht in Duuster (LID). Dit is een voormalig bejaardentehuis 15 min. fietsen vanaf de basis. Hier slapen alle studenten, veel staffleden (leiding) en ook gezinnen die betrokken zijn bij de basis Heidebeek. Het is een hele warboel van mensen. Zeker in het weekend wanneer iedereen op LID is of afgelopen week toen het herfstvakantie was en alle kinderen dus hier waren met soms ook nog vriendjes en vriendinnetjes. Ze hadden een filmmiddag met pannenkoeken. Super leuk om al die kleintjes vol aandacht naar films te kijken. Ik vind het leuk. Lekker ravotten met de kinderen, baby'tjes knuffelen of gewoon spelletjes met ze spelen. Dat maakt het gemis van mijn twee lieve nichtjes iets dragelijker =D.

Er worden heel veel spelletjes gespeeld in de avonduren, liederen gezongen, film gekeken in de kelder en om 01:00 uur is er, traditiegetrouw, het crazy Biblestory telling (m.a.w. de meest gekke verhalen uit de Bijbel worden op dit tijdstip gelezen en besproken. Een voorbeeld: het verhaal van de sprekende ezel). De ochtenden zijn daarom soms wat stil, maar dan zijn er ook studenten die altijd luid zingend de keuken in komen lopen met vaak (te) veel energie om iedereen even goed wakker te maken. Het is een dolle boel, maar heerlijk om daar deel van uit te mogen maken. Pas zat ik in de keuken op LID, met allemaal klasgenoten om mij heen, luisterend naar alle geluiden en dingen die besproken werden (Engels, Nederlands, Duits). Het deed me beseffen wat een voorrecht ik heb om hier te kunnen en mogen zijn. Met allemaal mensen die ik nog maar een maand ken, maar waarvan het al veel langer voelt. Echt heel tof! Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk vond en dat het zo makkelijk zou gaan om samen te leven met zoveel mensen.

Het leuke zijn ook de spontane dingen zoals vanmorgen. We zijn met een groepje van vijf naar de Hema gegaan om daar te ontbijten. Vanmiddag gaan er een aantal studenten zwemmen en vanavond is er een pyjamaparty in de kelder met films, eten en drinken. Heerlijk studentikoos en gezellig. Een prettige bijkomstigheid is dat we vannacht een uurtje langer mogen slapen omdat de klok een uur achteruit gaat!!! Dus vergeet dat niet vanavond!!!

Goed ik denk dat dat het wel was voor nu. Ik moet nog veel huiswerk maken en heel misschien ga ik wel mee zwemmen, dus ik heb een vol programma!!! Ik wens iedereen een hele fijne dag en een heel fijn weekend.

Groetjes,
Esther

  • 24 Oktober 2015 - 13:50

    Ronald En Martine:

    He (schoon)zus,

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, zoveel leert en ontdekt!
    Soms wel eens goed om met andere ogen naar jezelf te kijken!!
    We kijken uit naar je volgende stukje!
    MUTS

  • 25 Oktober 2015 - 14:48

    Ome Jan:

    Hoi Es
    Wat kan jij alles mooi verwoorden en wat is het leuk om je verslagen te lezen. Ook is het duidelijk dat je je op je plek voelt en dat maakt het geheel ook makkelijker. Ga zo door, en ik blijf je volgen.
    Groetjes Jan

  • 26 Oktober 2015 - 08:58

    Tante Pien:

    Het is zo leuk (en interessant) om te lezen wat je aan het doen bent en dat je het zo goed naar je zin hebt, ik word er vrolijk van!
    Tante Pien

  • 29 Oktober 2015 - 22:46

    Mary:

    Hoi Esther,

    Geweldig om jouw stukjes allemaal te lezen hoe je aan het 'groeien' bent. Wens je nog meer groei en Gods zegen en geniet ervan met elkaar. Zo te lezen doe je dat al ;-)

    Groetjes,

    Ron en Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9923

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 11 December 2015

Op weg

Landen bezocht: